Підлозцівська громада
Рівненська область, Дубенський район

Новини громади

Дата: від до Скинути

Державні гарантії для тих, хто скористається податковою амністією

Державні гарантії для тих, хто скористається податковою амністією

Державні гарантії для тих, хто скористається податковою амністією Головне управління ДПС у Рівненській області інформує, що суб’єктам одноразового добровільного декларування надаються певні гарантії, зокрема:

19:36 12.01.2022

ЗИМОВА РИБАЛКА: ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ

ЗИМОВА РИБАЛКА: ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ

ЗИМОВА РИБАЛКА: ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ        Пристрасть до риболовлі захоплює людину надовго, іноді на все життя. Рибалки вже не бачать іншого способу проведення свого дозвілля, як з вудкою чи спінінгом сидіти на березі водойми з надією упіймати хоча б десяток представників підводного царства. Це неабияке зняття стресу і  відновлення нервової системи людини, “лікувальна терапія” від прискорених і напружених темпів сучасного життя. А ще – це чудовий відпочинок на природі.

19:31 12.01.2022

Зміни в оподаткуванні для ФОП

Зміни в оподаткуванні для ФОП

Зміни в оподаткуванні для ФОП   Обов’язок використання РРО З 1 січня 2022 року обов’язок  використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО) при розрахунках зі споживачами стосується фізособ-підприємців 2-4 групи, незалежно від виду  діяльності та рівня доходу. Податкова служба пропонує спеціальне безкоштовне програмне забезпечення, яке перетворює будь-який ґаджет з Windows або Android на касовий апарат - програмний РРО. Зміна розмірів податкових відрахувань З початку 2022 року мінімальна зарплата становитиме 6500 грн. У жовтні вона зросте  до 6700 грн.  Прожитковий мінімум для працездатних осіб становитиме: з 1 січня по 30 червня — 2 481 грн; з 1 липня по 30 листопада — 2 600 грн; з 1 до 31 грудня — 2 684 грн. Розмір мінімальної зарплати, встановлений на 1 січня, впливає на граничні обсяги доходів, від  яких залежить право підприємців застосовувати спрощену  систему оподаткування. Тож, станом на 1 січня 2022 року річний ліміт  доходу для ФОПів - спрощенців складе:  І група — 1 085 500 (167 розмірів мінзарплати); II група — 5 421 000 (834 розміри  мінзарплати); III група — 7 585 500 (1167 розмірів мінзарплати). Зміниться ставка єдиного податку, прив'язаного до прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати: - для І групи «спрощенців» розмір єдиного податку встановлює місцева влада, але не вище 10% прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня звітного року (248,1 грн); - для ІІ групи розмір єдиного податку також встановлює місцева влада, але не вище 20% мінзарплати, встановленої на 1 січня звітного року (1300 грн). Зміниться розмір мінімального єдиного соціального внеску. Так як ставка єдиного соціального внеску встановлена на рівні 22% від мінімальної заробітної плати, тому у 2022 році ЄСВ для платників єдиного податку становитиме: з 1 січня 2022 року — 1 430 грн (6 500 грн х 22%); з 1 жовтня 2022 року — 1 474 грн (6 700 грн х 22%).   Мешканці Рівненщини сплатили понад 6 млрд грн податку на доходи фізичних осіб Упродовж 2021 року з доходів фізичних осіб, які працюють на Рівненщини, податкові агенти утримали та перерахували до зведеного бюджету 6 млрд 469 млн грн податку на доходи фізичних осіб. За словами в.о. начальника Головного управління ДПС у Рівненській  області Віталія Чуя, близько 75 відсотків з цієї суми, або 4 млрд 840 млн грн., перераховано до місцевого бюджету. В  порівнянні з надходженнями за аналогічний період минулого року, як зауважує очільник податкової служби Рівненщини, приріст податку на доходи фізичних осіб склав 23 відсотка. А в абсолютній величині додаткові надходження перевищили  1 млрд 213 млн гривень. За словами Віталія Чуя, контроль за легалізацію ринку праці - у пріоритетах діяльності податкової служби області. Адже податок на доходи фізичних осіб залишається головним бюджетоформуючим платежем. Нині він становить понад 54 відсотка від загальних надходжень до зведеного та близько 72 відсотків до місцевого бюджетів. Керівник податкової служби області також радить не лише роботодавцям  дотримуватися норм законодавства, а й не забувати громадянам про власну відповідальність за наслідки нелегальних трудових відносин, на які вони погоджуються. Адже, якщо людина працює без трудового договору, фактично на усних домовленостях з працедавцем, вона може не розраховувати на гідні умови праці чи на виплату лікарняних або ж грошової компенсації у разі нещасного випадку, як і на пенсійне забезпечення, адже ні трудового стажу, ні відрахувань до пенсійного фонду у неї не буде.   Чи застосовуються РРО та/або ПРРО підприємствами споживчої кооперації при здійсненні діяльності на території села та сільськогосподарськими товаровиробниками, які використовують продукцію власного виробництва?   Постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 року № 1336 «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Постанова № 1336), затверджений Перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій (далі – Перелік № 1336). Згідно з п. 4 Переліку № 1336 підприємства споживчої кооперації при здійсненні роздрібної торгівлі та громадського харчування на території села, а також сільськогосподарські товаровиробники, які використовують продукцію власного виробництва, мають право здійснювати розрахунки без застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмних РРО (далі – ПРРО) з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій.   Пунктом 2 Постанови № 1336 встановлено граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), у разі перевищення якого застосування РРО та/або ПРРО є обов’язковим, зокрема для роздрібної торгівлі та громадського харчування на території села, що здійснюється підприємствами споживчої кооперації, а також сільськогосподарськими товаровиробниками, які використовують продукцію власного виробництва – 250 тис. грн. на один структурний (відокремлений) підрозділ (пункт продажу товарів (надання послуг). При цьому, відповідно до п. 2 додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2001 року № 121 «Про терміни переведення суб’єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій» із змінами та доповненнями у разі перевищення граничного розміру розрахункових операцій, суб’єкт господарювання зобов’язаний в місячний термін з дати перевищення річного обсягу розрахункових операцій зареєструвати РРО та/або ПРРО та проводити розрахунки із застосовуванням РРО та/або ПРРО.   Чи можуть скористатись одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням фізичні особи, які у період з 2005 року до 2010 року були депутатами сільських, районних та обласних рад? Добровільне декларування – це особливий порядок добровільного декларування фізичною особою, належних їй активів, розміщених на території України та/або за її межами, якщо такі активи фізичної особи були одержані (набуті) такою фізичною особою за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування та/або міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, та/або які не були задекларовані в порушення податкового та валютного законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом будь-якого з податкових періодів, що мали місце до 01 січня 2021 року. Декларантами не можуть бути особи, які за будь-який рік, починаючи з 01 січня 2005 року, подавали або мають подавати декларації відповідно до законів, що визначають чи визначали правові та організаційні засади у сфері запобігання корупції (крім тих, які претендували або претендують на зайняття посад, перебування на яких вимагає чи вимагало від особи подання відповідної декларації, та не були призначені або обрані на відповідні посади). До осіб, уповноважених на виконання функцій держави, належали, зокрема, депутати сільських, селищних, міських, районних у містах, районних, обласних рад (ст. 2 Закону № 356, зі змінами, внесеними Законом України від 11 липня 2002 року № 90-IV із змінами та доповненнями, та Законом України від 23 лютого 2006 року № 3490-IV). Категорії посад в органах місцевого самоврядування визначено ст. 14 Закону № 2493, з якої випливає, що депутати місцевих рад не є посадовими особами органів місцевого самоврядування. Враховуючи викладене, фізичні особи, які були депутатами місцевих рад у 2005 – 2010 роках та при цьому не займали посад в органах місцевого самоврядування, не одержували заробітну плату за рахунок державних коштів або за рахунок місцевого бюджету, а також не подавали або не мали подавати декларації відповідно до законів, що визначають чи визначали правові та організаційні засади у сфері запобігання корупції, можуть скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням.  

19:30 12.01.2022

На Рівненщині підприємці надають перевагу програмним РРО

На Рівненщині підприємці надають перевагу програмним РРО

На Рівненщині підприємці надають перевагу програмним РРО   За останніми даними суб’єкти господарювання Рівненщини лише за десять днів січня поточного року вже зареєстрували та використовують при проведенні готівкових розрахунків 1047 програмних реєстраторів розрахункових операцій. Понад 95% новітніх РРО зареєстровано підприємцями-фізичними особами. Всього в області зареєстровано 8839 одиниць касової техніки, з яких майже 3 тисячі – це новітні програмні РРО. Начальник управління електронних сервісів ГУ ДПС у Рівненській області   Ірина Клинова зауважує, що суттєве зростання бажаючих зареєструвати ПРРО для проведення готівкових розрахунків пов’язано, в першу чергу, з новими вимогами щодо застосування касових апаратів  підприємцями – платниками єдиного податку.  Посадовець наголошує, що  ПРРО – це програмне забезпечення, яке надається платникам безкоштовно, а його основні переваги –  простота експлуатації, зручність, мобільність та автоматизованість. Нагадаємо, що зареєструвати програмний РРО можна дистанційно, в онлайн-режимі на вебпорталі ДПС. Детальна інструкція та наочні матеріали, зокрема, відео роз’яснювального характеру про те, як правильно зареєструвати програмний РРО, розміщено у банері «Програмні РРО».       Щодо адміністрування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з фізичних осіб Платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості. За об’єкти житлової нерухомості податок для фізичних осіб розраховується за площу, що перевищує для квартир –  60 кв. метрів, житлових будинків – 120 кв. метрів, різних типів житлової нерухомості, в тому числі їх часток – 180 кв. метрів. Підставою для нарахування податку є дані Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, держателем якого є Міністерство юстиції України, або оригінали відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності. Базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток. Ставка податку на нерухомість встановлюється органами місцевого самоврядування в залежності від типу об’єктів та їх місцезнаходження у відсотках до мінімальної заробітної плати, встановленої на  1 січня звітного року, та не може перевищувати 1,5 відсотка за 1 квадратний метр. Оскільки у 2022 році податок нараховується за звітний 2021 рік, то ставка податку розраховується виходячи із мінімальної заробітної плати, встановленої на 01.01.2021, яка складала 6 000 гривень (таким чином, максимальна ставка за метр квадратний не може перевищувати 90,0 грн (6 000 * 1,5  відс.). Отже, сума податку залежить від ставки податку встановленої відповідною місцевою радою за місцезнаходженням кожного об’єкта нерухомості та загальної площі таких об’єктів. Так, наприклад у фізичної особи перебуває у власності квартира у м. Києві загальною площею 65 метрів квадратних. Сума податку розраховується як добуток загальної площі квартири, зменшеної на 60 кв. м, та ставки податку, затвердженої рішенням Київської міської державної адміністрації. Зокрема, для квартир у м. Києві ставка податку складає 1,5 відсотка (90,0 грн за метр квадратний). Розрахунок суми податку: (65-60) * 90,0 = 450,0 гривень. Довідково. За наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500 квадратних метрів (для будинку), сума податку збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку).  Податкові повідомлення-рішення про сплату сум податку, обчисленого згідно норм Кодексу, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються платнику податку до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком). Податкове зобов’язання з податку сплачується фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. Також, платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо: об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку; розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку; права на користування пільгою зі сплати податку; розміру ставки податку; нарахованої суми податку. У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів і даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за своєю податковою адресою платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).   Про застосування РРО/ПРРО та ведення обліку товарних запасів з 1 січня 2022 року   Не зобов’язані застосовувати РРО/ПРРО та вести облік товарних запасів фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку І групи. Зобов’язані застосовувати РРО/ПРРО, але не зобов’язані вести облік товарних запасів фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку ІІ – ІV груп, якщо  вони  не здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, та напівдорогоцінного каміння, або не є платниками ПДВ. Тобто із всього загалу фізичних осіб – підприємців – платників єдиного додатку ІІ – ІV груп, обов’язок ведення обліку товарних запасів поширюється лише на платників, які зареєстровані платниками ПДВ або здійснюють реалізацію: технічно-складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту; лікарських засобів, виробів медичного призначення; ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

19:19 12.01.2022

Місцеві бюджети Рівненщини отримали понад 5,4 мільярда гривень податків і зборів

Місцеві бюджети Рівненщини отримали понад 5,4 мільярда гривень податків і зборів

Місцеві бюджети Рівненщини отримали понад 5,4 мільярда гривень податків і зборів   За  10 місяців поточного року  від платників податків області до місцевих бюджетів  надійшло 5 мільярдів 435 млн грн  податків і зборів. Як  повідомив в.о. начальника Головного управління ДПС у Рівненській області Віталій Чуй, такі надходження на 22 відсотки перевищили надходження січня-жовтня минулого року. Тож завдяки співпраці податкової служби  області, органів місцевого самоврядування та платників податків на розвиток територіальних громад  додатково надійшло  понад 994 млн гривень Майже 92% від загальних надходжень місцеві бюджети отримали від сплати таких платежів: податку на доходи фізичних осіб – 3852 млн грн,  єдиного податку -707  млн грн, плати за землю - 419 млн гривень.   Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу “InfoTAX”     Для переходу на спрощену систему оподаткування підприємець має подати до контролюючого органу за місцем податкової адреси відповідну заяву   В ГУ ДПС у Рівненській області звертають увагу фізичних осіб-підприємців, що відповідно до п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платниками єдиного податку першої – третьої груп здійснюється відповідно до підпунктів 298.1.1 – 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ. Згідно з п.п. 298.1.1 п. 298.1 ст. 298 ПКУ для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу за місцем податкової адреси заяву. Заява подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один з таких способів: 1) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; 2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; 3) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-ІV «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та доповненнями та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» зі змінами та доповненнями; 4) державному реєстратору під час державної реєстрації створення юридичної особи або державної реєстрації фізичної особи – підприємця. Відповідна заява або відомості передаються до контролюючих органів у порядку, встановленому Законом України від 15 травня 2003 року № 755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» зі змінами та доповненнями. Підпунктом 298.1.2 п. 298.1 ст. 298 ПКУ визначено, що зареєстровані в установленому порядку фізичні особи – підприємці, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація. Зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації. Відповідно до п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року. Перехід на спрощену систему оподаткування суб’єкта господарювання, зазначеного в абзаці першому п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ, може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в п. 291.4 ст. 291 ПКУ. До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, який визначається з дотриманням вимог, встановлених главою 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розд. XIV ПКУ. При цьому якщо суб’єкт господарювання протягом календарного року, що передує року обрання спрощеної системи оподаткування, самостійно прийняв рішення про припинення фізичної особи – підприємця, то при переході на спрощену систему оподаткування до розрахунку доходу за попередній календарний рік включається вся сума доходу, отриманого такою особою в результаті провадження господарської діяльності за такий попередній календарний рік.   Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу “InfoTAX” Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України   https://t.me/tax_gov_ua  

23:36 05.11.2021

Оновлення Реєстру е-лікарняних: в особистих кабінетах з'явились позначки про зв'язок з виробництвом, а е-лікарняні по вагітності стають готовими до сплати вчасно

Оновлення Реєстру е-лікарняних: в особистих кабінетах з'явились позначки про зв'язок з виробництвом, а е-лікарняні по вагітності стають готовими до сплати вчасно

Оновлення Реєстру е-лікарняних: в особистих кабінетах з'явились позначки про зв'язок з виробництвом, а е-лікарняні по вагітності стають готовими до сплати вчасно

23:34 05.11.2021

Щодо бази для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування для валютних цінностей

Щодо бази для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування для валютних цінностей

Щодо бази для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування для валютних цінностей Головне управління ДПС у Рівненській області інформує, що база для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування визначається виходячи із конкретних об’єктів декларування.

23:33 05.11.2021

Операції, які платники ПДВ оподатковують за ставкою 7 відсотків

Операції, які платники ПДВ оподатковують за ставкою 7 відсотків

Операції, які платники ПДВ оподатковують за ставкою 7 відсотків Дубенський відділ камеральних перевірок управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків Головного управління ДПС у Рівненській області повідомляє, що Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) встановлено знижену ставку податку на додану вартість у розмірі 7 відсотків до операцій з постачання ряду товарів та послуг.

23:31 05.11.2021

Від платників Рівненщини до бюджету надійшло 399 млн гривень військового збору

Від платників Рівненщини до бюджету надійшло 399 млн гривень військового збору

Від платників Рівненщини до бюджету надійшло 399 млн гривень військового збору   Платники податків Рівненщини що за січень – жовтень 2021 року сплатили 399 млн грн військового збору для реформування української армії. За словами заступника начальника ГУ ДПС у Рівненській області Зої Хоній, порівняно з аналогічним періодом минулого року платники області сплатили на 86 млн грн більше «патріотичного податку». Нагадаємо, що військовий збір запроваджено з серпня 2014 року, його ставка складає 1,5 відс. від об’єкта оподаткування, а платниками є: - фізична особа-резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи; - фізична особа-нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні; - податковий агент. Цим збором обкладаються доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання), а також іноземні доходи – доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.   Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу “InfoTAX”    Запитували-відповідаємо Підприємець-платник єдиного податку залучає працівників до виконання робіт за цивільно-правовими  договорами. Чи враховуються такі особи до загальної кількості осіб, що перебувають в трудових відносинах з таким ФОП?   Відповідно до п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) однією з умов застосування спрощеної системи оподаткування для фізичної особи – підприємець є: для платників єдиного податку першої групи – не використання праці найманих осіб; для платників єдиного податку другої групи – не використання праці найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб; для платників єдиного податку третьої групи – не використання праці найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена; для платників єдиного податку четвертої групи (сільськогосподарські товаровиробники) – не використання праці найманих осіб. Членами фермерського господарства такої фізичної особи є лише члени її сім’ї у визначенні частини другої ст. 3 Сімейного кодексу України від 10 січня 2002 року № 2947-ІІІ зі змінами та доповненнями. У разі перевищення чисельності фізичних осіб, які перебувають у трудових відносинах з платником єдиного податку, такі платники єдиного податку зобов’язані з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому допущено таке перевищення, перейти на сплату інших податків і зборів (п.п. 6 п.п. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 ПКУ). Статтею 46 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV зі змінами та доповненнями передбачено, що підприємці мають право укладати з громадянами договори щодо використання їх праці. Договори з громадянами на використання їх праці укладаються за трудовими або цивільно-правовими договорами. Згідно з абзацом першим ст. 21 Кодексу законів про працю України від 10 грудня 1971 року № 322-VIII зі змінами та доповненнями трудовим договором є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Відповідно до частини першої ст. 626 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV зі змінами та доповненнями (далі – ЦКУ) договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов’язків. Цивільно-правовий договір (договір підряду, доручення тощо) – це угода між громадянином і підприємством або підприємцем, предметом якої є виконання фізичною особою певної роботи, спрямованої на досягнення конкретного результату. За договором підряду одна сторона (підрядник) зобов’язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов’язується прийняти та оплатити виконану роботу (частина перша ст. 837 ЦКУ). Тобто за договорами підряду оплачується не процес праці, а його конкретний (кінцевий) результат, який визначається після закінчення роботи і оформляється актом приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), на підставі яких і здійснюється виплата винагороди. Враховуючи зазначене, якщо фізична особа – підприємець – платник єдиного податку укладає договір, який передбачає оплату процесу праці, тобто містить ознаки трудового договору, то такий платник єдиного податку враховує працівників, яких залучає за таким договором, до загальної кількості осіб, що перебувають з ним в трудових відносинах. Якщо укладений договір відповідає нормам договору підряду, то фізична особа – підприємець – платник єдиного податку не враховує працівників, яких залучає за таким договором, до загальної кількості осіб, що перебувають з ним в трудових відносинах.   Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»: https://t.me/infoTAXbot       -- З повагою, відділ інформаційної взаємодії ГУ ДПС у Рівненській області (0362) 69-25-52 http://rv.tax.gov.ua/   Податкові новини, корисну інформацію та анонси подій читайте на сторінках Фейсбук. ДПС України: https://www.facebook.com/TaxUkraine ГУ ДПС у Рівненській області: https://www.facebook.com/tax.rivne

23:30 05.11.2021

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь